Εφέτος, οι καταναλωτές θα βρουν χαμηλότερες τιμές για το ελαιόλαδο στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς η φετινή παραγωγή φαίνεται να είναι καλύτερη σε σύγκριση με το 2023. Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γιώργος Οικονόμου, ανέφερε ότι η προβλεπόμενη ελαιοκομική παραγωγή κυμαίνεται μεταξύ 220 και 230 χιλιάδων τόνων, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε ομαλοποίηση της κατάστασης.
Τα τελευταία χρόνια, έχουν επηρεάσει την αγορά τόσο ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας, ο οποίος έχει οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών σε διάφορα βασικά προϊόντα, όσο και οι ακραίες κλιματικές συνθήκες, οι οποίες μείωσαν τις παραγωγές ελαιολάδου στην περιοχή της Μεσογείου σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Αυτές οι παρατηρούμενες συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να εκτοξευθούν οι τιμές, καθιστώντας το ελαιόλαδο έναν «πράσινο χρυσό», δηλαδή ένα προϊόν πολυτελείας.
Ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι η τρέχουσα αγορά πρέπει να προσαρμοστεί, με γνώμονα τον καταναλωτή που αντιμετωπίζει δυσκολίες στην πληρωμή του ελαιολάδου. Οι παραγωγοί πληρώνονται σήμερα γύρω στα 8 ευρώ το λίτρο, όμως οι τιμές αυτές δεν είναι πιθανό να παραμείνουν, καθώς η προσφορά θα αυξηθεί. «Αν οι ποσότητες είναι σχεδόν διπλάσιες από πέρυσι, είναι αδύνατο για τον παραγωγό να λάβει την ίδια τιμή», πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.
Πέρυσι, οι υψηλές τιμές προκάλεσαν την αντικατάσταση του παραδοσιακού παρθένου ελαιολάδου από φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, όπως ηλιέλαια και σπορέλαια, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να έχει μειωθεί κατά 18% με 20% στην Ελλάδα. Ο κ. Οικονόμου διαπίστωσε ότι αυτή η κατάσταση δεν παρατηρείται μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία, που είναι επίσης ελαιοπαραγωγικές.
Για την επαναφορά του ελληνικού ελαιόλαδου στην καθημερινή διατροφή των οικογενειών, ο κ. Οικονόμου υπογράμμισε τη σημασία της ενημέρωσης των καταναλωτών για τα οφέλη του ελαιολάδου στην υγεία. Επίσης, τόνισε την ανάγκη για αυστηρότερους ελέγχους και τη στήριξη της τυποποίησης του ελαιολάδου, ώστε να αποτρέπεται η πώληση χύμα και ανώνυμων προϊόντων, που συχνά μπορεί να είναι νοθευμένα. Προτείνεται, επίσης, η δημιουργία μιας εθνικής στρατηγικής για την ενίσχυση των εξαγωγών και των προωθητικών δράσεων του προϊόντος.
Πηγή: newsbeast.gr