Ψηφιακή Επικοινωνία και Δημόσιες Υπηρεσίες Τα Νέα Μέτρα για την Αποτελεσματική Ενημέρωση Πολιτών


Χαμένες επιστολές και λάθος διευθύνσεις έχουν επιφέρει αυξημένα πρόστιμα για πολίτες, καθώς πολλές φορές δεν έφταναν ποτέ τα διοικητικά έγγραφα στα χέρια τους. Η ψήφιση διάταξης του νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αφορά στην «Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ΝΠΔΔ “Ελληνικό Κτηματολόγιο”, έρχεται να επιλύσει αυτό το πρόβλημα, διευκολύνοντας την αποτελεσματική επικοινωνία του Δημοσίου με τους πολίτες με γρήγορο και ασφαλή τρόπο.

Πλέον, οι πολίτες υποχρεούνται να καταχωρίζουν το κινητό τους τηλέφωνο ή τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προκειμένου να λαμβάνουν έγκαιρα ειδοποιήσεις και δημόσια έγγραφα, είτε ηλεκτρονικά είτε με φυσικό τρόπο αν έχουν δηλώσει τη μόνιμη κατοικία τους. Όπως επισήμανε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, αυτή η μεταρρύθμιση είναι κρίσιμη για την απλοποίηση της διαδικασίας επικοινωνίας με το Δημόσιο και την αντιμετώπιση της ταλαιπωρίας που προκύπτει από σοβαρές καθυστερήσεις.

Το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) θα λειτουργεί ως κεντρική βάση καταχώρισης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των φυσικών προσώπων που έχουν αποδοθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). Με τον τρόπο αυτό, οι φορείς του Δημοσίου θα έχουν τη δυνατότητα να διεξάγουν νόμιμη ψηφιακή επίδοση δημοσίων εγγράφων και οι πολίτες θα αποκτούν άμεση και ανοιχτή πρόσβαση σε αυτά μέσω της Θυρίδας του πολίτη στο Gov.gr.

Η υποχρεωτική καταχώριση στο Ε.Μ.Επ. προορίζεται να προστατεύσει τα δικαιώματα των πολιτών και να περιορίσει την σπατάλη δημοσίων πόρων σε εκτυπώσεις και αποστολή εγγράφων. Εν τέλει, πρόκειται για ένα βήμα προς την ψηφιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, που φέρνει ωφελήματα και για τους πολίτες και για το Δημόσιο.

Πηγή: newsbeast.gr