Το έργο αναβάθμισης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, που ξεκίνησε με την υπογραφή της σύμβασης τον Δεκέμβριο του 2023, έχει προϋπολογισμό 132 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, αναφέρει ότι το έργο υλοποιείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, παρά τα προβλήματα που σχετίζονται κυρίως με απαλλοτριώσεις, το 90% των οποίων έχει ήδη επιλυθεί. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να ολοκληρωθεί το Β’ εξάμηνο του 2026.
Η αναβάθμιση θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηροδρόμου μήκους 36 χλμ., ο οποίος θα εκτείνεται από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως Ασπροπύργου, Ελευσίνας και Νέας Περάμου.
Ο κ. Τερεζάκης, κατά τη διάρκεια αυτοψίας στην περιοχή μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, κ. Βασίλη Οικονόμου, ανέφερε τα οφέλη του έργου, όπως η διευκόλυνση περιοχών με εργατικό δυναμικό που απασχολείται σε βιομηχανίες της ευρύτερης περιοχής και η εξυπηρέτηση logistics centers που βρίσκονται κοντά. Επιπλέον, η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να μειώσει τη χρήση βαρέων οχημάτων, δεδομένου ότι ένα εμπορευματικό τρένο ισούται με την κυκλοφορία 15–20 βαρέων οχημάτων στους οδικούς άξονες.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ανακαίνιση της επιδομής της Σιδηροδρομικής Γραμμής, την εγκατάσταση νέων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης καθώς και τη σύνδεση με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στον σιδηροδρομικό σταθμό Άνω Λιοσίων. Η λειτουργία του θα περιλαμβάνει εξυπηρέτηση των σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων της περιοχής, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση των συγκοινωνιών στη Δυτική Αττική.
Πηγή: newsbeast.gr