Από σήμερα, Δευτέρα, στις 8.30 το πρωί, είναι διαθέσιμη η νέα ψηφιακή πλατφόρμα id.gov.gr, σχεδιασμένη για να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πολιτών. Μέσω αυτής, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίζουν με εύκολο τρόπο ραντεβού για την έκδοση ή αντικατάσταση των ταυτοτήτων τους, λόγω μεταβολής στοιχείων, λήξης, φθοράς ή παλαιότητας.
Η υλοποίηση της πλατφόρμας ανήκει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και η είσοδος στους πολίτες πραγματοποιείται με κωδικούς Taxisnet. Ο σχεδιασμός έγινε σε συνεργασία με τους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη.
Η διαδικασία είναι απλή: Οι πολίτες επιλέγουν την Αρχή Έκδοσης σύμφωνα με τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής τους διαμονής στην Ελλάδα και μπορούν να επιλέξουν ημέρα και ώρα από τη διαθεσιμότητα της πλατφόρμας. Τα στοιχεία τους αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Εάν χρειάζεται, οι ίδιοι μπορούν να ενημερώσουν τα στοιχεία τους είτε κατά την υποβολή είτε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
Η πλατφόρμα διασφαλίζει την απαραίτητη χρονική απόσταση ανάμεσα στα ραντεβού, ώστε κάθε προγραμματισμένο ραντεβού να ολοκληρώνεται πριν την έναρξη του επόμενου. Οι χρήστες θα λαμβάνουν επίσης υπενθυμίσεις μέσω email πριν την ημερομηνία του ραντεβού τους.
Η δυνατότητα προγραμματισμού, επαναπρογραμματισμού ή ακύρωσης του ραντεβού είναι διαθέσιμη έως και μία ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση απώλειας ή κλοπής της ταυτότητας, οι πολίτες θα πρέπει να αρκεστούν σε τηλεφωνική επικοινωνία με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης για να προγραμματίσουν ραντεβού.
Αυτή η νέα πλατφόρμα αναμένεται να επιταχύνει τη διαδικασία και να μειώσει τον χρόνο αναμονής για τους πολίτες, με τις δυνατότητες ψηφιακής εξυπηρέτησης να ξεκινούν από αύριο, Τρίτη, 1 Οκτωβρίου.
Πηγή: newsbeast.gr